Τα τελευταία χρόνια οι συνθήκες διαβίωσης στην Αθήνα έχουν χειροτερεύσει. Ποιες είναι οι άμεσες πρωτοβουλίες σας για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη αναφορικά με τους ελεύθερους χώρους, την καθαριότητα και το πράσινο;
Οι ελεύθεροι χώροι είναι σήμερα δεσμευμένοι στα συμφέροντα των μονοπωλίων, τους καταβροχθίζει ο ανταγωνισμός των επιχειρηματικών ομίλων. Το κεφάλαιο τους βλέπει σαν ένα μεγάλο «φιλέτο». Η αντιλαϊκή πολιτική που εμπορευματοποιεί τη γη είναι αυτή που γεννά όλα τα μεγάλα προβλήματα του περιβάλλοντος, της διαχείρισης απορριμμάτων, της ύδρευσης - αποχέτευσης, της αντισεισμικής και αντιπλημμυρικής προστασίας, των δασών και παραλιών.
Στόχος της χωροταξικής και πολεοδομικής πολιτικής ΠΑΣΟΚ-ΝΔ σήμερα είναι η κατάργηση των όποιων περιορισμών στην αλλαγή χρήσης γης για διευκόλυνση της επενδυτικής δράσης του κεφαλαίου.
Οι τελευταίοι χώροι που θα μπορούσαν να μετατραπούν σε πνεύμονα πρασίνου προορίζονται για τσιμεντοποίηση από επιχειρηματικούς ομίλους. Σε χώρους όπως το Γουδή, ο Ελαιώνας και αλλού, το κεφάλαιο σχεδιάζει υπερτοπικά εμπορικά κέντρα και πολυδιασκεδαστήρια, ενώ πίσω από τις λεγόμενες αναπλάσεις κρύβονται παρεμβάσεις (όπως έργα βιτρίνας, επί πληρωμή στάθμευση, κ.λπ.), που κύριο στόχο έχουν την εξυπηρέτηση αυτών των συμφερόντων.
Οι ελεύθεροι χώροι πρέπει να αποδοθούν στο λαό. Σε αυτόν ανήκουν. Παλεύουμε να γίνει η γη λαϊκή περιουσία και η αξιοποίησή της να ενταχθεί σ' έναν κεντρικό σχεδιασμό, με μοναδικό κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Έτσι θα εξασφαλίσουμε και την προστασία των ελεύθερων χώρων, την αξιοποίησή τους για αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, ως χώρους αναψυχής για τα λαϊκά στρώματα που τους έχουν ανάγκη.
Κάτοικοι πολλών περιοχών του κέντρου διαμαρτύρονται, καθώς στις γειτονιές τους βρίσκουν καταφύγιο πολλοί οικονομικά εξαθλιωμένοι μετανάστες, ενώ συχνά είναι τα περιστατικά βίας. Πως μπορεί ο Δήμος Αθηναίων να συμβάλλει στην καλύτερη συνύπαρξη των δυο αυτών κόσμων;
Για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας η ευθύνη ανήκει στις κυβερνήσεις και στο αρμόδιο υπουργείο, που ωστόσο συντηρούν το πρόβλημα. Από την άλλη ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑΟΣ καλλιεργούν το ρατσισμό και κρύβουν ότι η πολιτική τους, η πολιτική της ΕΕ, γεννά αυτή την κατάσταση. Ο λαός να μετρήσει ότι όσοι επενδύουν στον αντιμεταναστευτικό λόγο είναι αυτοί που ευθύνονται για τα μεγάλα λαϊκά προβλήματα. Κρύβουν την πραγματική ρίζα, τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και τη φτώχεια, που έχουν οδηγήσει σε μαζική μετανάστευση και συγκέντρωση εξαθλιωμένων ανθρώπων στο κέντρο και σε άλλες περιοχές.
Κρύβουν ότι οι μετανάστες ωθήθηκαν σε υποβαθμισμένες περιοχές και εκεί παίζονται μεγάλα παιχνίδια με τις χρήσεις γης και τη συγκέντρωσή της σε λίγα χέρια. Χιλιάδες εγκλωβίζονται λόγω του κανονισμού του Δουβλίνο που απαγορεύει τη μετάβασή τους σε άλλα κράτη της ΕΕ. Η εγκληματικότητα και η παραοικονομία έχουν άμεση σχέση με κυκλώματα του κράτους και του παρακράτους. Η λεγόμενη μικροεγκληματικότητα των εξαθλιωμένων ανθρώπων πρέπει να αντιμετωπίζεται με μέτρα κοινωνικού χαρακτήρα, όχι με καταστολή.
Διεκδικούμε να καταργηθούν τα κέντρα κράτησης-στρατόπεδα συγκέντρωσης, να διαμορφωθούν χώροι φιλοξενίας δημόσιοι, ανθρώπινοι και υγιεινοί. Νομιμοποίηση των μεταναστών που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα, εγγραφή των παιδιών τους στα δημοτολόγια, απλοποίηση των διαδικασιών της άδειας παραμονής. Πάλη κατά των κανονισμών της ΕΕ, για να μπορούν όσοι θέλουν να πάνε σε άλλη χώρα.
Ποια είναι η άποψή σας για το κλείσιμο των δρόμων της Αθήνας στη διάρκεια διαδηλώσεων;
Η όποια σκέψη για περιορισμό διαδηλώσεων, πράγμα στο οποίο συμφωνούν Καμίνης και Κακλαμάνης, είναι ευθύ χτύπημα στο δικαίωμα του λαού να παλεύει, να διεκδικεί τα δικαιώματά του. Θα μας βρουν μπροστά τους. Θέλουν ο λαός σήμερα, τη στιγμή που δέχεται τη σφοδρότερη επίθεση των τελευταίων δεκαετιών, να μη σηκώνει κεφάλι, να πορεύεται ως πρόβατο επί σφαγή. Τη μία είναι οι διαδηλώσεις στο κέντρο, την άλλη το πανό του ΚΚΕ στην Ακρόπολη ή οι απεργίες των ναυτεργατών στο λιμάνι, ή οι αγρότες που κλείνουν τους δρόμους ή οι εργάτες που διαδηλώνουν στο υπουργείο Εργασίας και πάει λέγοντας.
Είναι ψευτιά και αποπροσανατολισμός που καλλιεργείται από τους εκπροσώπους των μεγαλεμπόρων και τα κόμματα του κεφαλαίου ότι για την αναδουλειά και την πτώση του τζίρου των μικρο-καταστηματαρχών ευθύνονται δήθεν οι διαδηλώσεις. Καλύπτουν τις αιτίες για να μη θιγεί η κυριαρχία των πολυκαταστημάτων και των εμπορικών αλυσίδων που απορροφούν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου και συγχρόνως απολαμβάνουν φοροαπαλλαγές, προνόμια και επιδοτήσεις. Οι μικροί έμποροι, για να αντέξουν από την πίεση των πολυκαταστημάτων και τις συνέπειες της καπιταλιστικής κρίσης, έχουν ανάγκη από μέτρα στήριξης και ανακούφισης, όπως μείωση της φορολογίας, μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, πάγωμα των χρεών στις τράπεζες, απαγόρευση πλειστηριασμών, μείωση ενοικίων και απαγόρευση εξώσεων όσο διαρκεί η κρίση, για να μπορέσουν να κρατήσουν τη δουλειά τους».
Η Αθήνα πνίγεται από τα αυτοκίνητα. Ορισμένοι προτείνουν ακόμη και τη λειτουργία διοδίων στο κέντρο της πόλης. Ποια η άποψή σας. Πώς μπορεί να βελτιωθεί η κατάσταση;
Με ευθύνη των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ-ΝΔ και των τοπικών αρχών τους το συγκοινωνιακό σύστημα δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του λαού, είναι ανεπαρκές, ακριβό, χωρίς σχεδιασμό. Είναι προκλητικοί για το λαό οι σχεδιασμοί για επιβολή διοδίων ακόμη στο κέντρο της Αθήνας. Είναι μέτρο που καμιά σχέση δεν έχει με τη λύση του προβλήματος, στοχεύει στην παραπέρα αφαίμαξη των εργαζομένων.
Αυτό που χρειάζεται είναι αποφασιστική ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς ώστε η χρήση του ΙΧ να περιοριστεί στο ελάχιστο αναγκαίο. Με κριτήριο την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, παίρνοντας υπόψη το φόρτο κυκλοφορίας και τη μεταφορική ικανότητα του μέσου. Με πυκνότητα δρομολογίων, ταχύτητα, άνεση, φθηνό κόμιστρο, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Χρειάζεται διαμόρφωση ενιαίου δημόσιου φορέα αστικών συγκοινωνιών, για τη χάραξη ενιαίας συγκοινωνιακής πολιτικής, για το συνολικό σχεδιασμό του δικτύου, τη διαχείριση της κυκλοφορίας, της μετεπιβίβασης και πληροφόρησης. Διεκδικούμε δωρεάν μετακινήσεις για όλους τους εργαζόμενους τις πρωινές ώρες που πηγαίνουν στη δουλειά, δωρεάν για μαθητές, σπουδαστές, συνταξιούχους, ΑΜΕΑ. Κατάργηση των διοδίων. Ελεύθερη διέλευση παντού, στην Αττική οδό, στις μεγάλες οδικές αρτηρίες. Είναι έργα που ανήκουν στο λαό γιατί φτιάχτηκαν με δικά του χρήματα.
Δεδομένου ότι η δημοτική αστυνομία έχει τον ελεγκτικό μηχανισμό, τι μπορεί να κάνει ο Δήμαρχος Αθηναίων για το παραεμπόριο;
Η εισαγωγή όλων αυτών των εμπορευμάτων γίνεται νομότυπα και σύμφωνα με τους σχετικούς κανονισμούς της ΕΕ. Λειτουργεί πίσω από αυτό και πλουτίζει ένα ολόκληρο δίκτυο εισαγωγικών και μεταφορικών εταιριών. Ο μοναδικός τρόπος για να περιοριστεί το πρόβλημα της παράνομης διακίνησης εμπορευμάτων είναι έλεγχος στην πηγή, πριν βγουν στην κυκλοφορία. Αυτή τη λύση την αρνούνται οι πολιτικοί εκπρόσωποι του ευρωμονόδρομου και οι εκπρόσωποί τους στην τοπική διοίκηση. Όμως, τον μικρομαγαζάτορα τον πλήττει η πολιτική που στηρίζει τους επιχειρηματικούς ομίλους, τις τεράστιες εμπορικές αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα που μονοπωλούν την αγορά. Τον πλήττει η επίθεση στο λαϊκό εισόδημα που κάνει τον εργαζόμενο όλο και πιο φτωχό. Οι μικρομεσαίοι έμποροι κανένα ουσιαστικό όφελος δε θα έχουν από τις επιχειρήσεις - «σκούπα», τις εκκαθαρίσεις των δυνάμεων καταστολής στο κέντρο. Μόλις καθαρίσουν με τους μετανάστες θα έρθει και η δική τους σειρά, με άλλης φύσης μέτρα, ώστε το φιλέτο του κέντρου να μείνει ελεύθερο στα χέρια του μεγάλου κεφαλαίου για να θησαυρίσει παραπέρα.
Άννα Ανδίρα - Νένα Σώκου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου