Idrizi: Ηρθε η ώρα των Αλβανών, ήρθε η ώρα των Τσάμιδων
Ενώ η Αλβανική Κυβέρνηση, είναι έτοιμη να διαπραγματευτεί για δεύτερη φορά με την Ελληνική για τα θαλάσσια σύνορα μεταξύ των δύο κρατών μετά την ακύρωση της πρώτης από το Αλβανικό Συνταγματικό Δικαστήριο, οι δύο βουλευτές του PDU, Shpetim Idrizi και Dashamir Tahiri εξέφρασαν την αντίθεση τους στις νέες διαπραγματεύσεις.
Στην ελληνική κοινή γνώμη το θέμα είναι σχεδόν άγνωστο αντιθέτως στην Αλβανία «πουλάει» και είναι ίσως το πρώτο θέμα επικαιρότητας για περισσότερο από ένα χρόνο, από τότε δηλαδή που ο Καραμανλής και Μπακογιάννη επισκέφτηκαν την Αλβανία, τον Μάιο του 2009 για την επικύρωση της συμφωνίας. Τη διευθέτηση των θαλασσίων συνόρων φαίνεται να τη θέλει ποιο πολύ η Ελληνική πλευρά, καθώς χωρίς αυτή δεν μπορεί να προχωρήσουν τα έργα του θαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου προς την Ιταλία.
Την επομένη της συμφωνίας κάποιοι Αλβανοί – πρώην ανώτατα στελέχη του στρατού – είχαν εκφράσει κάποιες δειλές αντιθέσεις μέχρι που το θέμα το ανέλαβε η αντιπολίτευση με συμμάχους τους μόνιμους και διαχρονικούς ανθελληνικούς παράγοντες στην Αλβανία. Το θέμα φαίνεται να είναι ποιο περίπλοκο από μία αντιπολιτευτική τακτική του Σοσιαλιστικού Κόμματος με φήμες να κάνουν λόγο για παρέμβαση Τούρκων στην υπόθεση. Οι φήμες επιβεβαιώθηκαν όταν στην περιγραφή της απόφασης του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Αλβανίας, η ορολογία περιλαμβάνει τρεις Τούρκικες λέξεις, όροι που χρησιμοποιούνται στα επιχειρήματα των Τούρκων για τη διευθέτηση των συνόρων με την Ελλάδα. Η συγκεκριμένη συμφωνία εκτός του ότι θα ωφελούσε και τις δύο χώρες θα αποτελούσε τεκμήριο και προηγούμενο στη διαμάχη της Ελλάδος με την Τουρκία κάτι που δεν ήθελε η Τουρκία και δεν ήταν δύσκολο να βρει συμπαραστάτες στην Αλβανία. Ο Πρόεδρος του PDU Shpetim Idrizi, αρχικά είχε εκφραστεί θετικά για τη συμφωνία αιτιολογώντας μάλιστα την άποψη του στο ότι η απειλούμενη και αδύνατη χώρα είναι η Αλβανία, όποτε μια δίκαιη διευθέτηση τη συμφέρει. Η αλλαγή της στάσεις του επιβεβαιώνει ακόμα περισσότερο την άποψη ότι οι αντίδραση κατά της συμφωνίας προέρχεται από ανθελληνικά κέντρα και σε μία τέτοια στρατηγική δε θα έλειπαν οι ανθέλληνες Τσάμιδες.
Οι δηλώσεις των Τσάμιδων
Μετά την απόρριψη από το Συνταγματικό Δικαστήριο, κανένας δεν έχει το δικαίωνα να επαναδιαπραγματευθεί μια υπόθεση που έχει κλείσει και που θίγει τα εθνικά συμφέροντα της χώρας, δήλωσαν οι τσάμηδες βουλευτές, τονίζοντας ακόμα πως αν η υπόθεση θα πηγαίνει στο αλβανικό κοινοβούλιο, θα την καταψηφίσουν μαζί με τους βουλευτές του LSI, μην έχοντας την πλειοψηφία το ΔΚ να επικυρώσει μια τέτοια συμφωνία.
«Ποιος ήθελε ν’ ακούσει τα δικά μας ειρηνικά μηνύματα τα άκουσε. Αυτά είναι: Εμείς θα επιστρέψουμε στην Τσαμουριά, εμείς θα οικοδομήσουμε τους τάφους των προγόνων μας κι εμείς θα κερδίσουμε στις δίκαιες απαιτήσεις μας , γιατί σήμερα είναι η ώρα μας, σήμερα είναι η ώρα των Αλβανών, σήμερα είναι η ώρα της Τσαμουριάς. Χωρίς αμφιβολία εμείς έχομε μιλήσεις και έχουμε τοποθετηθεί για την υπόθεσή μας στο αλβανικό κοινοβούλιο, εμείς έχουμε αντιδράσει πρώτοι και εναντιωθήκαμε στην θαλασσινή συμφωνία και καμία κυβέρνηση μετά από το Συνταγματικό Δικαστήριο δεν έχει το πληρεξούσιο να αναβάλει αυτήν», εκφράστηκε ο Idrizi.
Δηλώσεις εκπροσώπου του Ελληνικού ΥΠΕΞ
«Από πλευρά μας είναι ξεκάθαρο ότι η συμφωνία, υπογραμμένη από τις δύο κυβερνήσεις, σε συνταύτιση με τις ισχύουσες διατάξεις της θάλασσας, είναι για το καλό των δύο κρατών. Όπως γνωρίζεται η υπόθεση έγινε περίπλοκη μετά την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Αλβανάις, αλλά εμείς νομίζουμε ότι είναι στο χέρι της αλβανικής πλευράς να βρει λύσεις για την επικύρωση της συμφωνίας στο δικό της κοινοβούλιο. Εμείς νομίζουμε ότι η επικύρωση της συμφωνίας θ’ ανοίξει το δρόμο για την εκμετάλλευση, από τις δύο χώρες, των φυσικών περιουσιών που βρίσκονται στη ζώνη αυτή. Όπως τόνισε και ο Αλβανός υπουργός των Εξωτερικών η επικύρωση της συμφωνίας συμβάλει θετικά στον ευρωπαϊκό δρόμο της Αλβανίας»
part 1
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010
Αιγύπτιος blogger που τάχθηκε κατά του Ισλάμ για υποστήριξης της βίας και τους ελέγχους σχετικά με την ελεύθερη σκέψη απελευθερώθηκε μετά από 4 χρόνια στη φυλακή
Φωτογραφία του στο διαδίκτυο
http://2.bp.blogspot.com/_QfVWU-2pVL4/TOP_3yx5ZcI/AAAAAAAAP_A/Os5IuDzo1Ec/s1600/Abdel+Kareem+Nabil+Suleiman+looking+out+of+a+police+bus+after+his+trial+in+the+port+city+of+Alexandria%252C+Egypt%252C+on+Jan.+25.jpg
Ο Abdel Kareem Nabil Suleiman ενώ αγναντεύει εντός του λεωφορείου της αστυνομίας μετά τη δίκη του στο λιμάνι της πόλης της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου, στις 25 του Γενάρη 2007
CAIRO
Ένας εκ των σημαντικότερων Αιγύπτιων blogger που φυλακίστηκε για τέσσερα χρόνια γιατί αυτά που έγραφε θεωρήθηκαν προσβλητικά για το Ισλάμ και για το ότι αποκάλεσε τον Πρόεδρο Χόσνι Μουμπάρακ "σύμβολο της τυραννίας» έχει αποφυλακιστεί από την Τετάρτη, όπως είπε ο αδελφός του.
Ο Abdel Kareem Nabil ήταν ο πρώτος blogger στην Αίγυπτο που καταδικάστηκε ειδικά για τα γραπτά του σε μια υπόθεση που άσκησε κριτική στην κυβέρνηση είπε ότι η καταδίκη του είχε ως στόχο να χρησιμεύσει ως μια προειδοποίηση προς τους άλλους.
Η δίωξης του ήταν μέρος μιας καταστολή για τους bloggers και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης εκ μέρους της κυβέρνησης και επέσυρε μια πλημμύρα καταδικαστικών ψηφισμάτων από τις διεθνείς αλλά και τις αιγυπτιακά ομάδες για τα δικαιώματα.
Αφέθηκε ελεύθερος τη Δευτέρα, και αυτό έγινε 10 μέρες μετά το πέρας της λήξη της ποινής του χωρίς εξήγηση, δήλωσε ο αδελφός του, ο Αμπντέλ Ραχμάν.
Το Κάιρο με βάση πληροφορίας του Αραβικού Δικτύου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι κατά το διάστημα αυτό είχε υποβληθεί σε επανειλημμένες ξυλοδαρμούς από υπάλληλο γραφείου της κρατικής ασφάλειας ερευνών στην Αλεξάνδρεια.
Ο αδελφός του δήλωσε την Τετάρτη ότι ο Ναμπίλ χρειάζονται ένα διάστημα ανάπαυσης πριν μιλήσει στα μέσα ενημέρωσης και ότι η οικογένεια δεν ήταν ακόμη έτοιμη να κυκλοφορήσει ένα δελτίο τύπου
Ο Ναμπίλ, ο οποίος έγραφε με το ψευδώνυμο Kareem Amer, έκανε ασυνήθιστα καυστική κριτική των συντηρητικών μουσουλμάνων.
Μεγάλο μέρος της κριτικής του στρέφεται κατά του Al-Azhar του Καΐρου Πανεπιστήμιο, το κατ 'εξοχήν φορέας της θρησκευτικής σκέψης στο σουνιτικό Ισλάμ, όπου σπούδαζε δίκαιο.
Κατήγγειλε το σχολείο ως «το πανεπιστήμιο της τρομοκρατίας», κατηγορώντας το για την προώθηση ριζοσπαστικών ιδεών και την καταστολή της ελεύθερης σκέψης.
Το Al-Azhar «φίμωνει τους εγκεφάλους των μαθητών και τους μετατρέπει σε ανθρώπινα κτήνη ... διδάσκοντας τους ότι δεν υπάρχει χώρος για τις διαφορετικότητα σε αυτή τη ζωή,» έγραψε.
part 2
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε άλλα γραπτά του, αποκάλεσε το Al-Azhar την "άλλη όψη του νομίσματος της Αλ Κάιντα" και είπε ότι το πανεπιστήμιο πρέπει να διαλυθεί ή να μετατραπεί σε ένα κοσμικό ίδρυμα.
Οι συχνές επιθέσεις του στο Al-Azhar οδήγησαν το πανεπιστήμιο να τον απομακρύνει και στη συνέχεια να πιέσει εισαγγελείς για να τον παραπέμψουν σε δίκη.
Ο δικαστής στη δίκη του, δήλωσε ότι ο Ναμπίλ προσέβαλε επίσης τον Προφήτη Μωάμεθ με ένα κομμάτι που έγραψε το 2005, μετά από τις ταραχές στις οποίες οργισμένοι προσκυνητές μουσουλμάνοι επιτέθηκαν σε μια κοπτική χριστιανική εκκλησία πάνω από ένα αστεϊσμό που θεωρείται προσβλητικός για το Ισλάμ.
"Οι Μουσουλμάνοι αποκάλυψαν το αληθινό άσχημο πρόσωπό τους και εμφανίστηκαν σε όλο τον κόσμο όπως είναι πλήρεις από αγριότητα, βαρβαρότητα και απανθρωπιά," έγραψε ο Nabil στο blog του.
Αποκάλεσε τον Μωάμεθ και τους οπαδούς του κατά τον έβδομου αιώνα " του χυμένου αίματος» του για τις διδασκαλίες τους σχετικά με τον πόλεμο - ένα σχόλιο που επικαλέστηκε η δικαστής.
Σε μια μεταγενέστερη επιφυλλίδα εργασίας, που δεν ανέφερε το Συνέδριο, ο Ναμπίλ προσπάθησε να αποσαφηνίσει τις παρατηρήσεις του, λέγοντας Μωάμεθ ήταν «σπουδαίος», αλλά ότι οι διδασκαλίες του για πόλεμο και για άλλα θέματα θα πρέπει να θεωρείται ως προϊόν της εποχής τους.
HEIL GAP (or mind the GAP)
If You Can Do It