Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2010

Η "συνδεδεμένη" εταιρεία τορπιλίζει πάλι τον ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ (S120) - 20 εκατ. ευρώ οι φόροι στα ΕΝΑΕ

ImageΤο απόλυτο σκοτάδι επικρατεί μέχρι στιγμής σε ότι αφορά τόσο την τύχη της σύμβασης με την ADM για τα ΕΝΑΕ, την αναθεώρηση των συμβάσεων ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ και NEPTUNE II και την παραλαβή του υποβρυχίου S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ από το Κίελο, παρά την νέα «σύμπλευση» της Παρασκευής μεταξύ των Ε.Βενιζέλου και των I.Safa και C.H.Atzpodien. Αυτό που πρέπει να υπογραμμιστεί σήμερα είναι ότι ξεκαθαρίζει πλέον το θέμα της «συνδεδεμένης εταιρείας» η οποία θα αναλάβει τα ΕΝΑΕ «προσωρινά».
  Η μοναδική εταιρεία που μπορεί να θεωρηθεί «συνδεδεμένη» είναι αυτή που προβλέπει ο νόμος 2190: «Συνδεδεμένη εταιρεία» νοείται αυτή της οποίας τις δικαιοπραξίες  εγγυάται κατά 100% η αρχική εταιρεία. Π.χ. αν η Prininvest ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, αναλάβουν τα ΕΝΑΕ για να βρίσκεται εν ισχύ η αξιολόγηση της Lazard στην ADM πρέπει να εγγυηθεί η τελευταία 100% τις πράξεις και την φερεγγυότητα της Prininvest ή οιασδήποτε άλλης εταιρείας.
Μέχρι στιγμής τέτοιο έγγραφο δεν έχει φτάσει ούτε στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ούτε στο υπουργείο Οικονομικών, ούτε στο Ανάπτυξης. 

Δεν λέμε ότι δεν θα συμβεί αυτό. Λέμε ότι μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί και δεν υπάρχει καμία ειδοποίηση για το αν θα συμβεί. Φυσικά και οι εμπλεκόμενοι υπουργοί γνωρίζουν ότι αν δεν υπάρξει εγγυητική επιστολή της Abu Dhabi Mar, καμία εταιρεία δεν μπορεί να αναλάβει τα ΕΝΑΕ, πέρα από την ίδια την ADM. Οτιδήποτε άλλο οδηγεί σε παράβαση του νόμου.
Μέχρι να λυθεί αυτό το πρόβλημα δεν διαφαίνεται παραλαβή του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ...

Σε ότι αφορά τις λοιπές εκκρεμότητες των ΕΝΑΕ ένα χθεσινό δημοσίευμα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ, δείχνει ότι το πρόβλημα των οφειλόμενων φόρων είναι αφ’ενός μεγαλύτερο απ’ότι αναμενόταν (για την ακρίβεια υπερτριπλάσιο) και ότι η εισαγγελική έρευνα «δείχνει» πολλά στελέχη των Γερμανών οι οποίοι έκλεβαν κανονικότατα την εταιρεία και το ελληνικό δημόσιο. Κατ’αυτό τον τρόπο απαντάται και το ερώτημα που είχε θέσει προ ημερών το defencenet.gr («Φαντασθείτε τι έχει γίνει για να ζητούν μετ’επιτάσεως φορολογική και ποινική ασυλία»).

Ένα άλλο ζήτημα το οποίο καλό είναι να δώσουν έστω και τώρα απαντήσεις τα συναρμόδια υπουργεία, είναι η απώλεια 120 εκατ. ευρώ από τα αντισταθμιστικά οφέλη των αρχικών συμβάσεων. Οι συμβάσεις τροποποιήθηκαν, τα αντισταθμιστικά χάθηκαν και φυσικά δεν υπήρξαν εκπτώσεις στην τιμή των υποβρυχίων (μάλλον αυξήσεις)...
Ας δούμε τα βασικά σημεία του δημοσιεύματος

«Tα πρόστιμα που θα επιβάλει το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) στους ιδιοκτήτες των Ελληνικών Ναυπηγείων πιθανόν να αγγίξουν τα 20 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ». Οι έλεγχοι του ΣΔΟΕ, μετά εντολή της εισαγγελίας πλημμελειοδικών Αθηνών, την άνοιξη του 2010, και ύστερα από τα πρώτα δημοσιεύματα της «Κ» για «μίζες» 83 εκατ. ευρώ για τη σύμβαση των υποβρυχίων της «σειράς 214», είχαν οδηγήσει μεταξύ άλλων:
α) Στην αποκάλυψη δεκάδων εικονικών τιμολογίων για συντηρήσεις πλοίων σε χώρες που δεν έχουν θάλασσα (π.χ. Βολιβία).
β) Σε πληρωμές σε ινδικό ναυπηγείο, που διηύθυνε συγγενικό πρόσωπο ενός Γερμανού γενικού διευθυντή των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, την ώρα που εμβάσματα ύψους 2 εκατ. ευρώ στέλνονταν στον προσωπικό λογαριασμό του ίδιου σε τράπεζα της Αυστρίας.

«Αυτοί που μας κάνουν μαθήματα ποδοπάτησαν κάθε έννοια σωστής απεικόνισης των λογιστικών μεγεθών αλλά και χρηστής διαχείρισης», είπε στην «Κ» στέλεχος της οικονομικής διεύθυνσης του ναυπηγείου επί διοίκησης Thyssen Krupp. Τα τιμολόγια αυτά δεν σχετίζονται στο σύνολό τους με την εκτέλεση των συμβάσεων των υποβρυχίων, αφορούν την εκτέλεση και άλλων, «ειρηνικών», προγραμμάτων από τα ναυπηγεία. Εντάσσονται, ωστόσο, συνολικά στη «γερμανική διαχείριση» των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Tα εικονικά τιμολόγια, που είχαν αρχικά βεβαιωθεί, προσέγγιζαν τα 6 εκατ. ευρώ και η γερμανική πλευρά πίεζε να τα «χρεωθεί» το ελληνικό Δημόσιο, σε αντίθεση με τη θέση του υπουργείου Αμύνης και του ίδιου του κ. Ευάγγελου Βενιζέλου πως τα τιμολόγια αυτά αφορούν τη διαχείριση των ναυπηγείων επί Thyssen Krupp και πρέπει να βαρύνουν την ίδια ή την Abu Dabi Mar (ADM) και εν πάση περιπτώσει αφορά τις σχέσεις των δύο εταιρειών μεταξύ τους και σε καμία περίπτωση το ελληνικό Δημόσιο. Πηγές που γνωρίζουν το υλικό της έρευνας αναφέρουν, στο μεταξύ, ότι στις συμβάσεις κατασκευής των υποβρυχίων «214» βρέθηκαν κενά στην αρίθμηση των σελίδων, προβλήματα σε αντισταθμιστικά οφέλη που δεν είχαν υλοποιηθεί, υπερτιμολογήσεις στον υπολογισμό της ελληνικής προστιθέμενης αξίας κ.λπ.

Ελληνες αξιωματούχοι στα ναυπηγεία ανέφεραν στην «Κ» ότι οι Γερμανοί «προσέθεταν» τιμολόγια από άλλα προγράμματα που εκτελούνταν στα ναυπηγεία στα προγράμματα των υποβρυχίων, για να υπερτιμολογούν την προστιθέμενη αξία του συγκεκριμένου προγράμματος, που σε καμία περίπτωση δεν ήταν δυνατόν να προσεγγίσει το 30% που προέβλεπε η σύμβαση. Στη διάρκεια της έρευνας του ΣΔΟΕ, πηγές της γενικής γραμματείας εξοπλισμών του ΥΕΘΑ είχαν αναφέρει στην «Κ» ότι μια σειρά προγραμμάτων αντισταθμιστικών ωφελημάτων (Α.Ω.) που είχαν συμφωνηθεί με την Thyssen Krupp δεν υλοποιήθηκαν, με ευθύνη των ναυπηγείων.

Κι ενώ οι Γερμανοί είχαν δεχθεί την ανάγκη ύπαρξης εσωτερικού ελέγχου στο ναυπηγείο, μέσα σε ένα χρόνο τον κατήργησαν, όταν η εκπρόσωπος εταιρείας που είχε αναλάβει την οργάνωση του ελέγχου επικοινώνησε κατευθείαν με τη διοίκηση της εταιρείας στο Εσσεν για να αναφέρει σε στελέχη της μητρικής εταιρείας παρατυπίες στη λογιστική απεικόνιση που είχαν παρουσιαστεί.
Το ΣΔΟΕ υπολογίζει ότι θα έχει ολοκληρώσει τον έλεγχό του περί τα μέσα Νοεμβρίου, την ίδια ώρα που η ηγεσία του υπουργείου Αμύνης εξέφραζε τη βεβαιότητα ότι τα δύο μέρη, το Δημόσιο και η ΑDM, θα μπορούσαν να συμφωνήσουν ώς τις 22 Οκτωβρίου».
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου